Arena Metal, Paslanmaz çelik ürünleri satışını artırmayı hedefliyor
Ana ürün gruplarının içinde, yassı çelik ürünleri olan sıcak sac, soğuk sac, kaplamalı sac ve paslanmaz çelik sacların yer aldığını belirten Arena Metal Genel Müdürü Hünkar Karakaşlar, paslanmaz çeliğin de diğer alaşımlı çelik ürünleri ile birlikte firmalarının hedef ürünleri arasında olduğunun altını çizdi. Paslanmaz ve alaşımlı özel çeliklerin piyasadaki teknolojik gerekliliklerle diğer ürünlerin piyasalarından da bir miktar pay alarak hızlı ve büyük oranlarda talep aldığını açıklayan Karakaşlar,
“Belli süre önce henüz verimli olmadığı düşünülen ürünler zaman içinde kullanım süresi, estetik ihtiyaçları da göz önüne alındığında şimdi kullanılabilir ve verimli ürünler sınıfına giriyor. Dolayısıyla paslanmaz çelik ürün grubunun ihtiyacı zaman içinde diğer ürünlere göre daha fazla arttı ve farklılaşan talepler karşısında ihtiyaçlara doğru hizmet veren firmaların sayısı azaldı. Sonuç olarak firmamız zaman içinde alaşımlı ve paslanmaz çelik ürünleri satışını toplam satışı içinde artırmak amacında”
dedi.
Birim fiyatının karbon çelik ürünlerine göre nispeten yüksek olması nedeniyle paslanmaz çeliğin, daha geniş alanlarda ticareti yapılabilecek bir ürün olduğuna işaret eden Karakaş, yalnızca navlunlardan dolayı alamadıkları ticari kalite malzeme siparişlerini, paslanmaz çelik ürünlerinde alabildiklerini aktardı. Şu an itibarıyla düzenli ticaret gerçekleştirdikleri 22 ülke sayısını yıl sonunda 30’a çıkarmayı öngördüklerini belirten Karakaşlar, şunları söyledi:
“Hedeflediğimiz gibi paslanmaz çelik satışlarını ürün gamında daha öncelikli bir noktaya taşıyabilirsek, ülke sayılarını iki katına çıkarabiliriz. Şunu da unutmamak gerekiyor, demir çelik kullanıcıları her zaman alternatif ürünlerle üretimlerini geliştirmek veya maliyetlerini düşürmek amacındadırlar. Bu da taleplerin gün geçtikçe daha hibrit, daha fazla alternatifleri barındırır bir hale gelmesine neden oluyor. Aynı talep de paslanmaz ile boyalı sacı veya galvanizli sacı bir arada görebiliyorsunuz. Dolayısıyla paslanmaz ürün satışları bizim için karbon çelik satışlarını da besleyen ve artıran bir işlev görüyor.”
Türkiye demir çelik sektöründe 10 yıldır faaliyet gösterdiklerini hatırlatan Hünkar Karakaşlar, Batı Avrupalı ve Uzakdoğulu üretici ve dış ticaret firmalarının temsilciliğini yaparak sektöre girdiklerini söyledi. Zamanla sektörün gerekliliklerini göz önüne alarak servis hizmetlerini ve faaliyetlerini geliştirdiklerini aktaran Karakaşlar, hedeflerinin dengeli bir şekilde yıllık 35-40 bin ton civarında olan satış hacimlerini katma değeri yüksek hizmetlerinin karşılığını alacakları ürünlere ve pazarlara yönlendirmek ve bu şekilde de kârlılıkları artırmak olduğunu vurguladı. Firmalarının prensip olarak uzun zamandır ihracat ve transit ticaret pazarlarında son kullanıcılarla, ithalatta ise distribütör ve servis merkezleriyle çalıştığını ileten Karakaşlar,
“2011 itibarıyla satışlarımızın yüzde 50’si transit ticaret pazarlarına, yüzde 40’ı iç pazara, kalanı ise ihracat piyasasına yapılıyor. Hedefimiz, ihracat pazarında Türkiye’de yapılan yatırımların da yardımı ile payımızı artırmak”
diye konuştu.
İlk Yorum Yapan Siz Olun